tisdag, oktober 10, 2006

skiter pengar önskar man ju att man gjorde

nu är jag och min plånbok åter tillbaka i wittinghams händer. har varit hos kiropraktorn idag. och det rasslade rejält. tillbaka redan om en vecka. enda dagen som passade var såklart min födelsedag. men men. jag är ju ledig. kan väl lika gärna ta en tur till söder på förmiddagen.
det kommer svida i plånboken nu.

och till råga på det så har jag idag bokat tid hos optikern. nu på fredag. och jag kan inte bestämma mig för vilka bågar jag vill ha. vill inte komma hem och inse att jag ångrat mej och hellre hade velat ha den andra. så jag ska köpa 2 par nya bågar helt enkelt. men dom har någon slags kampanj. 2 för priset av 1, så jag kommer ju bara betala den dyraste bågen och faktiskt gå hem med två sprillans nya glasögon. sen kan jag använda dom jag känner för. den ena är mer diskret och den andra syns lixom.
ska även fixa nya linser...dom jag har funkar ju inte. men har man inte varit hos optikern på flera år så blir det ju så.

tänk om man var rik endå??


igår fyllde brorsan år, idag behagade ena presenten att dimpa ner i brevlådan. en skiva med the boppers, var tydligen restnoterad. den får han på fredag helt enkelt. den var endå från lillbrorsan. min egen present såg ju faktiskt till att komma i tid. bra där.

Inga kommentarer: