måndag, oktober 02, 2006

måndag igen

mitt internet är inte att lita på. ständiga underhåll gör att det hela tiden är driftstopp. och det är jäkligt irriterande.

helgen har varit bra. jag har haft besök av sandra. hon kom i fredags och åkte hem idag. helgen gick alldeles för fort.
i fredags så tog vi en sväng i centrum. jag var på shoppinghumör, kände att jag ville bränna lite pengar nu när jag ensam ska spendera dom. köpte en gardinlängd till min balkongdörr och en handsfree till mobilen. (i lördags blev det en ny väska också). sen beslöt vi oss för att käka oss riktigt mätta på kinesen. middagsbuffé för 109 kr men otroligt gott. hyrde film, north country, och svullade chips dip och coca cola. blev en stillsam fredagskväll hemma som slutade med ont i magen.

i lördags var vi ju som sagt åter i centrum och uträttade lite ärenden som vi kom på att vi hade. köpte allt vi skulle på systemet. jag lagade en fantastiskt god middag av det jag hade hemma. sen var vi i fullgång. gjorde oss i ordning för att åka till patric på förfest. ju fullare vi blev ju intensivare blev samtalen. precis som det ska va. jonna och natta kom också dit. sandra lärde mig nya knep med hur man på bästa sätt använder desinfektionsgelen jag hade i min väska. "lite så där och lite så här", smart...har jag aldrig tänkt på innan.
ingen vidare kö när vi kom till vänner och bekanta. men vi kom lagom tidigt så det var bra. annorlunda kväll dock med ett musikfritt stort golv. dessto mer folk på dom små och jävlar vad det luktade svett måste jag säga.
hade en otroligt rolig kväll. tror daniel limmade lite på sandra. den killen dansar ju inte ofta och sandra hade ju haft en vild disskussion om miljöpartiet och deras vargfrågor innan under kvällen. så han kände väl att han skulle kunna få till det där? jag vet inte. han dansade med oss ett tag mot slutet. sen hände det lilla jobbiga när det var dax att gå hem. såklart att jag inte hade önskat att jag skulle behöva se honom försvinna hand i hand med henne i regnet.

bakis i söndags. mest sandra men jag med. sandra hade ju glömt sin kamera hos patric så den fick jag åka och hämta. sen tog jag en sväng i centrum med rene som tagit sig hit efter jobbet. sandra låg och sov. men runt 15 - tiden fick jag liv i människan och vi tog en lång härlig höstpromenad längs med vattnet.
på kvällen köpte vi pizza, jag åt knappt en fjärdedel. mådde mest illa. vi såg heartbreak hotel. hade ju den filmen hemma eftersom jag lånat den av mamma. den var rolig. skrattade en hel del. över förväntan faktiskt. trodde inte alls den skulle vara nån höjdare.
sen var det tyvärr dax för mig att sova på grund av jobb idag. sov dåligt men det gick.

har vilat idag efter jobbet och strax ska jag iväg och dansa.

Inga kommentarer: