måndag, januari 14, 2008

varit ledig idag...

idag har varit en ganska bra dag. jag gick inte upp förrän det verkligen var dax att rusa till pendeln. gratis hos kiropraktorn även idag. sen var jag runt på söder. härlig promenad i solen men tillslut var det skönare att sätta sig på tunnelbanan hem för kassarna började väga för mycket. blev lite shopping. mycket trevligt. men bara billiga saker. jag måste ju vara snål nu. jag införskaffade iallafall en datorväska. 40 kr på emmaus, såg ut som ny. kan ju vara så att jag kommer behöva en sån och kommer jag inte behöva, vad är då 40 kronor?
köpte faktist 2 st kollegeblock. vill inte stå där sedan utan ens lite papper att kunna skriva på.
väl hemma sedan fick jag besök av två herrar i blåställ. dom skulle kolla värmen i min lägenhet men kom och gick på 2 minuter. vet inte om jag fått något varmare, dom skulle höja något där nere sa dom.
jag har varit lite duktig, har varit nere i miljöstugan med allt mitt bråte. sen pantade jag petflaskor. hela 11 kronor fick jag ihop. tvättstugan hade jag också inbokad.
kollade upp bussbiljetter till linköping. kostade 86 kronor att åka dit. jag köpte både biljett dit och hem. dom är ombokningsbara vilket är bra och om jag nu inte får åka hem så säger jag som jag sa innan, vad är då 86 kronor? måste jag åka hem kan det ju vara skönt att ha en biljett klar. att åka tåg skulle kosta 300 kronor bara för att resa dit. tacka vet jag buss. buss är bra.

jag har börjat lugna ner mig nu....känns väldigt skönt att få känna lugn över detta kaos.

Inga kommentarer: