måndag, januari 28, 2008

ja men jaha

åh men ja men jippi. idag skyndade jag till norrköping efter vår basgruppsträff i linköping. jag skulle ju till studentbo och skriva hyresavtal. gick skitbra, jag fick nycklar och en almanacka och något slags bonuskort så man får lite rabatter här och var. men när jag väl kom till huset jag ska bo i så var det ett jävla meck att hitta min lägenhet. hade ju ett lägenhetsnummer men alla tomma lägenheter saknade nummer. men jag frågade en stackars kille om han kunde hjälpa mig hitta min lägenhet. då visade han logistiken i numreringen och min lägenhet var ju självklar. men jag kunde inte låsa upp dörren. jag vet inte om jag fått fel nycklar??? hallå! och på kontoret sa dom att min lägenhet än så länge inte hade fler hyresgäster men på dörren stod det ett namn till grannrummet. hm. klurigt. men jag har fått mail idag om lediga lägenheter och där fanns min granne med men nu är den borttagen från hemsidan så kanske hann jag få en kompanjon på den korta tiden jag promenerade med förväntan till lägenheten eller så är dom jävligt virriga på kontoret??
jag måste ringa kl 8 imorgon och höra mig för. det är ju jätteviktigt att jag kommer in i lägenheten innan torsdag kväll när jag ska åka till stockholm.

det har varit en lång dag idag. ska försöka sova tidigt. och idag ska jag påbörja mitt individuella förbättringsarbete. tror det ska vara inlämnat om 6 veckor.

imorgon har vi hälsodag på katastrofmedicinsk centrum i linköping. om det nu hette så. på onsdag har vi fyra intressanta föreläsningar. fan jag har ingen lust att skolka bara för att det ska strula sig med nycklarna nu. kanske får jag skolka från basgruppsträffen imorgon istället. det visar sig vad dom säger när jag ringer.

Inga kommentarer: