fredag, januari 25, 2008

back in town

sitter i soffan hemma i farsta, jag vet inte hur det känns faktiskt. har betalat räkningar ikväll, köpt tågbiljett till måndag och bussbiljett till torsdag och kanske borde jag kolla upp vad det kostar redan nu att åka tillbaka om två måndagar. sånt jäkla meck. men man vill ju ha det billigaste såklart. imorgon kanske jag har en hyresgäst till min lägenhet. johanna har kanske hjälpt mig fixa. men dom ska kontakta mig imorgon. skulle vara jättebra om det kunde lösa sig snabbt och smidigt.
jag har ju även fått bostad i norrköping. men har inte tittat på den ännu men ska upp till kontoret på måndag. det jag gillar med studentboende är 10månadershyra. det är ju jätteskönt att inte behöva betala hyra under sommaren.
jag har inte riktigt fattat ännu att jag ska tillbringa min mesta tid närmaste tre åren i lilla norrköping. jag virrar runt i linköping och norrköping med nya människor utan att ha tid att tänka. när jag sitter ensam på mitt rum i min nya lägenhet kommer jag nog få världens hemlängtan.

Inga kommentarer: