torsdag, januari 24, 2008

förflyttat mig till bäddsoffa i svärtinge

jag har förflyttat mig från tältsängen i línköping till bäddsoffan i norrköping. eller svärtinge om vi ska vara lite mer exakta. min mammas kusin med familj som jag bor hos är fantastiskt snälla. även om min syssling cindra uttryckte sig idag "måste hon vara här hela tiden?" men hon är snart 3 och väldigt söt.
jag har mitt eget rum här, kan stänga om mig och behöver inte känna mig ivägen. idag har jan varit så himla snäll och fixat lite trådlöst internet på min dator här så jag inte behöver tjuva deras datorer.
har idag efter skolan hittat campusbussen som jag får åka gratis mellan norrköping och linköping. sen tog jag mig en runda i norrköping och kände mig som hemma. eller snarare att jag var helt ute och virrade på gatorna. men jag tog mig enda hem till svärtinge helt på egen hand. fantastiskt bra av mig tycker jag. satt längst fram vid chaffören för att kunna se hur bussen åkte och se vart jag egentligen skulle gå av.

blev en ganska sen middag. jag och caroline åt microlasange sallad och så skålade vi i rödvin. jan var också med och skålade men han fick ingen mat.
ligger i bäddsoffan och ska strax släcka. ska upp tidigt och åka buss imorgon. skola mellan 8.30-15.00 sen ska swebus köra mej hem till stockholm. blir billigast så.

Inga kommentarer: