onsdag, mars 19, 2008

Styr och ställer, ingen vila ingen ro...

I morse tvingade jag mig upp kl 8 för att jag skulle ringa min kontaktperson för fältstudien nästa vecka. Jag ska vara på ett äldreboende i 2 dagar. Jätteavis på dom som blivit placerade på akutmottagningen. Men men, vi är många som ska till äldreboenden. Hur som helst, när jag avslutat samtalet var det ju ingen idé att somna om för då skulle jag ju vara stendöd när jag sen var tvungen att gå upp. Det är verkligen skönt att gå upp tidigt och få känna att man kan få saker gjorde på den tiden man vanligtvis snoozar ihjäl sig. Jag är bäst på att snooza. Ska nog försöka sluta med det. För mitt eget bästa.
Träffade lite klasskompisar innan föreläsningen som handlade om våra läroplaner vi ska göra. Sen satt jag och Anette i skolan och pluggade lite.

Mina hyresgäster har idag sagt upp sitt andrahandskontrakt på min lägenhet och det tog mig ca 5 timmar och jag har nu en ny hyresgäst. Iallafall verkar det så. Ska visa henne lägenheten på fredag och disskutera när hon vill flytta in och så. Så jag kan kolla upp vem som ska betala vad i hyra för april månad. Känns väldigt bra att det finns desperata människor i min närhet som skriker efter bostad.

Ska försöka plugga lite till nu, kolla klart på Sjukhuset och sätta fast en våtrumslist i mitt badrum. Slänga ihop en packning till imorgon och så hör jag nu på teve att Top Model börjar om en timme, har inte ens tänkt på att det är onsdag.
Dax att sätta fart. Imorgon blir det hem till Sthlm på påskhelg.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ja du, snooza är nåt man kan... Tyvärr kan man bara snooza 54 minuter på mobilen. Det suger. Hoppas allt är bra annars. Du får komma å hälsa på snart. Puss å kram

Jennie sa...

ja jag vet men när dom 54 min gått så ställer man om kl o så kan man snooza 54 min till. så funkar jag. ställer kl på 8 men kl 11 tvingar jag mig att gå upp....om jag nu råkar vara ledig och det är vardag självklart :)