måndag, mars 17, 2008

Jag är nu sjuksköterskestuderande på riktigt.


Idag har jag träffat mina klasskompisar igen. Vi har haft upprop och blivit matade med information. Enligt schemat så skulle jag ha basgrupp. Jag hoppas gruppen kommer funka bra men jag har mina tveksamheter. Däremot verkar våran basgruppshandledare hur bra som helst. Hon kommer inte styra oss men kommer varje tillfälla säga vad vi har för inlärningsmål. Men sen är det ju vi själva som ska söka informationen. PBL PBL PBL. Jag har varit på biblioteket idag och lånat 4 böcker om omvårdnad. Ska se idag om jag kan få något hum om hur min kopieringsapparat som jag har fungerar, än så länge har jag ju bara lärt mig hur jag använder skrivaren till att skriva ut. Dax för steg nr 2 nu, kopiera.
Ja det är väl bara att sätta igång att läsa. Nu är det slut på rast och vila. Florence Nightingale, det är du och jag nu.

Inga kommentarer: