torsdag, mars 13, 2008

Jihuuuu!

HELkursen är avslutad, skiten är över. Eller egentligen har det varit väldigt trevligt, mycket för att min grupp har varit så himla bra. Men det bara är så, man ska ogilla HELkursen. Hälsa Etik och Lärande kan ta sig någonstans.
Okej okej, jag vet inte förrän om 2 veckor om jag ens klarat tentan men men, kan väl få fira lite ändå. Igår kändes det som att jag kanske inte klarade tentan ändå fast att det kändes bra och jag gjorde som man ska och hade en röd tråd genom hela. Men idag lugnade våran basgruppshandledare oss och nu känns det som att jag kanske kan ha klarat den väldigt bra trots allt. Jag är dock inställd på omtenta. Tänk vad glad jag kommer bli då om jag får godkänt.
Hade lite after-basgrupps-fika när vi äntligen var klara med kursen och då ramlade det in en massa brandmän, och så omringade dom oss. Och satte vid borden runt oss. Dom hade väl också fikapaus. Det var lite trevligt att sitta där och titta på brandmän.
Jag har pendlat klart till Linköping nu också. Glömde dock hoppa av campusbussen med ett glädjeskutt. No more Linköping!! Fast jag ska ju iockförsig dit på Tisdag igen, öppet hus på sjukhuset. Vi ska till operationsavdelningen, intensiven och nåt mer som jag ännu inte alls vet vad det innebär. Ska bli riktigt roligt.
Nej nu är det nya tag som gäller, ska hem till Stockholm nu Torsdag till Söndag, bara träffa massa kompisar och inte alls behöva tänka på något vad skola heter. Sen på måndag börjar jag Sjuksköterskeprogrammet på riktigt och ska gå i Norrköping med mina nya klasskompisar. Med stort nöje!!!
Ikväll blir det bara mys med Helena och imorgon ska jag bli som ny, ska klippa mig.

Inga kommentarer: