måndag, mars 10, 2008

Lämna mig bara, gör det.

Det går inte alls bra att plugga idag. Finner inger ro, ingen ork, ingen motivation. Det går jävligt halvdant.

Snart flyr mina grannar, och andra jag inte känner, fältet. På grund av att dom har påsklov. Malin ska vara borta i 3 veckor och Emil och Staffan i 2 veckor. Ska jag bo här helt själv då? Vi på Hälsouniversitetet är ju inte utrustade med sånt där lyx som kallas påsklov. Vi har inte ens tentaperiod. Vi har vanlig jäkla skolgång.
Men jag får mig iallafall två långhelger på raken nu. Det blir trevlig. Den här helgen börjar allt mer bli fullproppad. Trevligt trevligt.


Idag när jag var på väg hem från bussen gick jag in i en tjej jag typ är iallafall bekant med. Och vi hälsade. Vi har inget med varandra att göra, hon är bara tillsammans med min granne. Men jag reflekterade över att jag sprang in i någon som jag inte känner sen tidigare och inte ska gå i skolan med. Trevligt. Snart är man nog bekant med hela den här staden.

Inga kommentarer: