söndag, mars 23, 2008

glad med bakis

jag orkar bara inte ta mig för att plugga. göra andra saker istället, hela tiden. nu sitter jag här.
kom iväg alldeles för sent till stan idag. lite bakis imorse, det var väldigt skönt att ligga i sängen.
skulle till akademibokhandeln för att kolla en kroppsatlas. jag köpte ju den fysiologiboken som alla pratat om hela terminen att vi ska ha. nu när vi väl börjat själva ssk-utbildningen tipsar lärarna om en annan bok som är väldigt bra att ha. människokroppen heter den. människans fysiolog funkar absolut jättebra men behöver en anatomikompletering, därav en atlas. lite frustrerande i dagsläget är att människokroppen som alla vill ha är slut i hela landet, på förlaget, rubb och stubb. så jag åkte till stan för att kolla in denna atlas jag tänkte köpa. tittade runt lite för skoj skull på alla böcker och då ser jag....människokroppen, ståendes ensam på en hylla. och jag utbrister till mamma men det är ju den här boken jag vill ha, men det är ju slut!!
så jag går till tjejen i infodisken och frågar om alla böcker är till försäljning och visar vilken bok jag hittat. men vart har du hittat den där, den boken har ju varit slut länge nu. vi blir nerringda på grund av den där boken. ja den är till försäljning säger tjejen i infodisken och ser otroligt förvånad ut men glad. jag blev också glad. den kostade skjortan trots studentrabatt men det är så det är helt enkelt. det är inte billigt att köpa kurslitteratur.

sitter hos mamma, borde plugga, ska snart. nicklas kommer hit oxå så ska vi äta middag här hos mamma. jag är hungrig. och jättetrött och lite lite bakis.

Inga kommentarer: