onsdag, oktober 07, 2009

what?

idag har vi haft föreläsningar i patientundervisning och egenvård hela långa dagen. vääääldigt tröttsamt. jag är trött. vår föreläsare, som förövrigt var en jävligt käck kvinna på 48 år och säkert hur mysig som helst som sjuksyrra, sa till klassen -om ett år när ni är färdiga sjuksköterskor. gulp! fan det är ju typ sant. den här terminen är snart slut. om en vecka ska vi ut på praktik och sen när vi kommer tillbaka är det december julledigt och typ terminsavslut. sen är det faktiskt bara ETT ÅR kvar på utbildningen. jävlar!
inte fan känns det som att det snart är två år sedan jag tog mitt pick och pack och lämnade stockholm för att flytta till norrköping för att börja plugga. jag ser framtiden med skräckslagna ögon, det här är ju fan skitläskigt.

imorgon har vi S-HLR och jag hatar att spela rollspel men jag hoppas det blir kul. om jag avlider så vet ju förhoppningsvis mina klasskompisar hur dom återupplivar mig.

idag har jag gjort det första staplande steget på min rapport som ska lämnas in om sju veckor. jag har bläddrat lite i böcker jag lånat för att se vilka böcker jag ska använda mig av. men ska väl göra det där S-HLR-testet snart som jag måste göra inför morgondagen (antar jag) snart. så jag kan få inta soffläge sedan. fotöljläge menar jag, jag har ju ingen soffa.

Inga kommentarer: