tisdag, oktober 13, 2009

förkylning suger

varför tänker jag alltid sådär. när jag vaknar mitt inatten, som inatt när näsan var igentäppt, så tänker jag alltid att äsch det är morgon snart, jag kan vänta. men sen när jag väl bestämmer mig för att kolla vad klockan är så är den ju bara 03 någonting. och då är det ju upp och snyta sig + nässpray som gäller. varför kan man inte bara gå upp direkt så man kan somna om sen.

tog en härlig sovmorgon imorse, om än lite täppt. men det var skönt att få sova ut. min förkylning behövde det. dock struntade jag i en lång och rast höstpromenad till vrinnevi sjukhus just för att jag är förkyld och tog istället bussen. introduktionen på min vfu-avdelning var givande. hur mysigt och familjärt som helst. en väldigt liten avdelning. jag hoppas att vi kommer få det bra, vara med om spännande saker även om vi inte kommer springa ihjäl oss dessa sex veckor.

just nu sitter jag och tittar på plastikkirurgerna. hade verkligen velat ha fältstudie på operation men icke. får hoppas jag kanske får vara med på någon operation under vfu istället.

Inga kommentarer: