söndag, oktober 18, 2009

så var man ännu lite äldre

har haft en mysig och intensiv födelsedagshelg. en lugn och skön fredagskväll med idol, chips och coca cola. gick faktiskt och la mig innan kl 00. händer sällan en fredag men när man väl tillåter sig att göra det är det skönt. sov dock inte helt toppen på min madrass bakom soffan.

lördagen var ett enda långt kalas, eller ett kalas som övergick i fest. mycket trevlig kväll, ingen höjdare på medis dock men man kan inte alltid få den perfekta kvällen. den kommer ju när man minst anar det. men i stort, toppbetyg. superkul att mina tjejer från norrköping kom till sthlm för att fira mig. fick mycket fina och roliga presenter.

har mått fint idag men det har varit segt. tvungen att gå upp tidigt. packa ihop. åka till pat och äta tårtrester och sen ta mongotåget kl 16 redan. jag brukar alltid åka hem senare på söndagkvällar men nu blev det tidigt. ingen som visste i förväg om det är vfu redan på måndag morgon när man inte har fått något schema. tåget vi åkte var väldigt gammalt och påminnde mig om festivaltåget i hultsfred, bara för att det var gammalt. men riktigt sköna säten dock. sköna att sova i. det gjorde dom flesta. inte jag. veolia transport. kommer nog inte åka sånt tåg igen.

imorgon vill jag köpa mig ett par snygga vinterstövlar. frågan är om jag hittar några i den här stan.

Inga kommentarer: