lördag, oktober 24, 2009

så det kan gå

min nya grej är ju att inte ställa någon klocka på helgen utan våga lita på mig själv. jag vaknar i tid och när jag väl vaknar kommer jag vara utvilad. imorse fick jag sms, vaknade till och kollade klockan. 12.08 och nathalie undrade om vi skulle ses på stan och fika. jag hade inte ens slagit upp ögonen innan detta. men jag ser det som sviter från onsdagnatten. jag var iallafall jävligt utvilad.

fort iväg på stan och där fikades det och så gick vi igenom affärerna. mumin och snorkfröken var på stan med. efter stan tog jag min kärringvagn och åkte till ingelsta shopping, kollade lite i affärerna innan jag storhandlade på maxi. skönt att fylla på i köket.

kastade ihop en härlig sallad samtidigt som jag snackade med rene i telefonen. nu sitter jag och väntar på att lea ska höra av sig så blir det nog en drink på någon bar. men ut har jag inte tänkt gå. bara ut i den bemärkelsen att jag tänker lämna min lägenhet. vi får se vad kvällen slutar. och klockan ska vridas tillbaka. inte glömma.

Inga kommentarer: