onsdag, december 26, 2007

så var den här julen över...

efter att ha fejkat liv i mig själv kom brorsan och hämtade mig i söndags. var tvungen att åka runt i hans bil alldeles för länge men till slut tog vi oss hem till pappa på lite julfika. alice kände igen mig på en gång och skulle genast komma till mig. det var roligt att hälsa på henne och se alla hennes bestyr. men sedan hem till mamma och bakisäta lite av allt möjligt gott.

upp tidigt på julaftons morgon för att jobba. jättesegt att jobba men så gott som bara trevliga kunder. jobbade till kl 14 sen bar det iväg hem till mormor och morfar. mormor hade som dom flesta andra jular inte hunnit att klä granen.
massa julmat och julklappar...sedan gled jag runt på deras lånade soffa hela natten i min hala sovsäck.

juldagen blev ju lite av en ytterligare julafton. morbror med familj kom och åt god middag. viktor hade fått en gitarr i julklapp så han var lite av en trubadur. tror han rev av alla barnlåtar han kan, vilket är många, och hade morfar med sig på dans. lite julklappsutdelning även denna dag. jag bangade vänner&bekantas julfest, satt hemma och spelade spel och drack whiskey. jättetrött. sedan promenerade jag hem till mamma och sov där.

idag har vi ätit lite jullunch och sen var det dax att få åka hem till migsjälv igen. skönt att vara hemma igen. men jag är inte det minsta trött och jag som ska sova tidigt.
jag har verkligen ingen lust att jobba imorgon.

har blivit tipsat om en skola i finland. kanske tar jag mitt pick och pack och flyttar till finland i några år??? skulle jag våga?

Inga kommentarer: