torsdag, december 27, 2007

idag...

idag efter jobbet hade jag tvättstugan. tråkigt att tvätta men eftersom jag inte hade någon tid att passa efter tvättandet, som jag vanligtvis brukar ha, så passade jag på att tvätta allt som bara går att tvätta. till och med överkastet. fick ju madrassöverdrag och sängkappa i julklapp så det byttes ut.
då slog det mig, varför har jag inte tänkt tanken på att önska mig en ny säng?? eller iallafall kanske ett bidrag till en säng. min säng har ju bara tre ben + telefonkataloger. sen så ganska många år på nacken. en ny säng vill jag ha. fast min säng är väldigt skön, trots telefonkataloger.
fast senare när jag stod och väntade på tunnelbanan så slog det mig att jag kanske borde vänta tills den dagen jag flyttar till något större.
när jag sen skulle åka hissen upp till mig sällskapade jag med mama africa som bor här i huset. hon berättade att hon hade ont i öronen. för hon hade flugit idag. hon hade kommit hem från utomlandiska. och så är hon jättekort.

Inga kommentarer: