måndag, november 20, 2006

hemma!

nu är jag hemma igen.

kom ju till jönköping ganska sent i fredags. blev en lugn kväll. käkade lite sen kollade vi på transamerica och käkade chips. det var mysigt.
på lördagen åkte vi till A6, det jättestora köpcentrumet. faktiskt riktigt stort. vet att jag har varit där när jag var liten. vi gick runt i massor av affärer. inhandlade det vi skulle ha till kvällen på systemet. där jag för övrigt träffade min släkting. vilket var roligt. sen tog vi en sväng på ikea jag och sandra innan martin kom och mötte upp oss. så blev det lite käk innan vi åkte hem igen. vi bestämde oss för att köpa det där bakispillret på pressbyrån för att testa. såg ut som ett litet paket kondomer och vi tog den första tabletten av tre.
styrde om till kvällen festligheter och tog bussen till karin i fläkten. förfesten var kul. spårade väl ur en aning för min egen del men jaja. sen drog vi till APT, där kvällens klubb hette svängrum och kostade pengar. tomt på folk var det och efter att jag varit på världens coolaste toaletter gick vi till bongobar som låg vägg i vägg och var gratis. där stannade vi ett tag tills sällskapet vart tvugna att åka med fylleaset från stockholm hem.
när man satt på toa på APT kunde man genom svarta fönster beskåda folket på bongobar, utan att dom såg mig. häftigt.
när vi kom hem fanns det inte en chans att jag skulle klarat av att ta tablett nummer två i bakiskuren. så jag vaknade tidigt på söndag morgon med ett huvud som minst sagt ville sprängas i bitar.
tog mig upp kl 13.30, härligt att kunna ligga kvar i sängen en söndag tills man själv känner att man vill gå upp. inte för att jag ville gå upp men jag var tvungen.
söndagen spenderade vi på nyfiket. ett jäkligt mysigt fik och billigt var det också. där satt vi några timmar och disskuterade allt värt att prata om. sandra har väldigt bra saker att säga.
söndagkvällen bjöd på jättegod tacos och så såg vi film, kim novak badade aldrig i genesarets sjö. men varför gjorde han så där med sitt öga??? den var bra, likaså transamerica som vi såg i fredags.
sandra martin och andreas skulle ju alla till skolan idag. själv skulle jag upp tidigt för att åka buss. ca 4 timmar, 65 låtar på min mp3. sov nog 3 av dom timmarna....lite halvt om halvt.

Inga kommentarer: