fredag, mars 06, 2009

sommarjobb

idag när jag varit hos kiropraktorn hade jag ett missat samtal på mobilen. det var från ett jobb jag sökt till sommaren. enhetschefen ringde och undrade lite om det var så att jag hade planer på att åka till sthlm framöver för hon ville gärna träffa mig. så bra tajming för jag är ju i sthlm. så jag åkte hem från stan och kastade mig in i duschen. sen gick jag till det här stället som ligger 5-10 min gångväg från mamma. var på världens snabbaste arbetsintervju, ska provjobba en dag när jag kommer hem till påsk igen för att få se verksamheten, om jag trivs och så att dom trivs med mig.
så det verkar som att jag har sommarjobb nu iallafall. jag hade ju helst av allt velat jobba på sjukhus men sthlm. i sthlm ska det vara så speciellt hela tiden. dom kräver fyra terminer för att arbeta som usk:a. taskigt. men men, är väl inte helt fel att få lite erfarenheter från äldrevården. det är ju bara några veckor.


ikväll ska vi se glasvegas på medis. ska bli kul. men ont om pengar som man har så blir det nog en lugn kväll för fröken palm.

Inga kommentarer: