torsdag, januari 01, 2009

2009

för att inte allt för många kockar skulle trängas i maries lilla kök så fixade hon och jag ihop nyårsmiddagen och så fick dom andra komma på bestämt klockslag. det blev fantastiskt gott. och idag har jag fått receptet på den supergoda blåbärscheesecaken som andrea hade bakat till efterrätt.
vi umgicks och hade trevligt hos marie och åkte till skanstull så vi var där lagom till att fira in det nya året. jack och olle hade fest. det var mycket folk och mycket trevligt.

vad jag dock har lite svårt att förstå är hur man kan för det första klä ut sin hund i finkläder, och sen ta med stackaren till en fest där endå ganska stor lägenhet blir trång på grund av så mycket (fulla) människor. och sen dessutom ta med hunden ut vid tolvslaget. det gillade jag inte.

alla andra fulla människor hade tydligen bestämt sig för att åka hem samitidigt som jag. för det var knökfullt på tunnelbanan och bussen. men jag överlevde trängseln.

hade sett fram emot att troligtvis fira nyår med A, men han ligger hemma sjuk. nu vet jag inte ens om vi hinner ses innan jag åker till norrpan på måndag. mitt jullov är redan slut. fast vecka 3 är jag ju långledig igen. då är jag tillbaka.

har legat i soffan hela dagen. pluggat, surfat. nu har jag så jävla ont i kroppen, ryggen. ska nog sova istället.

Inga kommentarer: