måndag, januari 19, 2009

nu är skolan igång

känns spännande men mycket. har haft information om den nya terminen idag och sen direkt på föreläsning och grundläggande informatik. dom tretton i klassen som inte fick komma till skolan idag saknades en aning. några kommer jag verkligen sakna.
sen till stan för att inhandla diverse skolgrejer. har tvättat ikväll varvat med att sortera in lösa papper från föregående terminer i mina pärmar. lika bra att fixa lite struktur genast innan det blir kaos och panik på riktigt.

hittade ett nomogram i min läkemedelsberäkningsbok. jag har 1,52 m2 kroppsyta.

nu är det självdiciplin som gäller. jag ska sluta snooza och gå upp kl 8 varje vardag för att plugga. hur i helvete ska jag klara av det????? ska jag behöva sätta kl på 6 för att få snooza i 2 timmar kanske?

jag lea anette och nathalie hamnade i varsin basgrupp idag. kan vi inte någon enda gång få komma i samma? sedan ville dom omfördela lite och önskade att en frivillig från min grupp skulle byta till nathalies, annars skulle dom bara välja någon. efter lite påtryckning av nathalie så tjoade jag till och hamnade i hennes grupp, jag hängde inte med mellan grupperna. hoppas vi får en bra basgrupp den här terminen. min förra grupp hade ju vissa samarbetssvårigheter.

ska man kanske sova så man orkar med morgondagen, veckan?

undra förresten vilka drömmar som kommer förfölja mig denna terminen och förstöra så jag inte kan sova om nätterna. troligtvis samma som förra terminen men man vet aldrig. så jäkla nyfiken på min praktikplats med...

2 kommentarer:

PunkPrincess sa...

går det att stänga av snooze funktionen? det borde du göra isådana fall ;)

saknar dig me

pusspuss

Jennie sa...

det skulle jag aldrig överleva.

haha!