onsdag, januari 21, 2009

jo, så är det.

det har börjat, redan, mina sömnstörningar. gick och la mig sent igår, 00,30, efter att jag tittat på p3 guldgalan. var hungrig när jag la mig så det tillsammans med tankar gjorde att jag inte kunde sova. dumt att grubbla när man ska sova. somnade kanske runt kl 03? har något lite minne av att jag tittade på klockan där då någon gång. men sen... kl 05 ca vaknar jag av att jag är springandes ut i hallen. jag drömde något om att komma försent. till tenta kanske? jag läste en exempeltenta igår innan jag skulle sova. dumt. men hallå, springa ut i hallen i sömnen. gick tillbaka till sängen med hjärtklappning.

ikväll ska jag gå på yoga, med anette. jag ska få låna hennes spikmatta någon dag och så har hon tipsat om avslappningsband. det brukar hon lyssna på när hon ska sova. spikmattan har inget med sömnen att göra utan mer alla spända muskler jag går omkring med.

imorse packade jag ner nödvändiga böcker + dator i ryggsäcken, ställde den på våge, vägde ca 10 kg. sen gick jag till skolan. har suttit i skolan kl 9-17 på min lediga dag och pluggat pluggat pluggat, med anette och nathalie. kommer bli många såna dagar, jättemånga.

2 kommentarer:

PunkPrincess sa...

men lilla gumman, nu blir jag orolig för dig... är du ute och irrar i hallen när solen är på väg upp

det där med yoga låter klokt! hoppas det blir bättre annars får du uppsöka läkare.

pusspuss

du får berätta om spikmattan sen :)

Jennie sa...

ja man kanske kan få sig något att sova på. undra om det finns något mot träningsvärk med????

puss