onsdag, januari 21, 2009

matt och har ont

jag trodde länge att jag forfarande var vältränad fast att jag inte rört ett finger på ett år. men nu vet jag att så är verkligen inte fallet. min svaga rygg gör mig ju ständigt påminnd om att jag måste börja träna snart, nu eller typ igår.

ikväll var jag på poweryoga. det var skitjobbigt, jag har ont i varenda muskel och vill verkligen inte vakna imorgon (har för övrigt föreläsningar 8-17). jag tog ut mig till max, la yogan lite högre än min egentliga maxnivå. efter att ha fått kramp i nacken (som jag redan var sjukt spänd i) så fick jag lite huvudvärk annars var det skakit av och till. mina muskler skrek av trötthet. hade glömt att ta med en varm tröja så avslappningen var lite kylig men underbar.
yoga är inte det roligaste jag gjort men tror att denna träningsform varvat med något annat ändå kan göra mig gott. jag ska gå dit igen.

vill inte ens tänka på hur mycket cellsönderfall jag har i kroppen nu

Inga kommentarer: