söndag, juli 27, 2008

tills döden skiljer er åt.

igår var jag på bröllop. richard och helene gifte sig i österhaninge kyrka och allt var så fint. man blev ju nästan lite tårögd emellanåt.
jag har aldrig varit på ett bröllop förut, inte sedan 1987 iallafall. så jag hade inga stora förväntningar. vet inte hur det ska vara.
sittningen var trevlig. vi satt blandat svensk- och engelsktalande. maten var helt gudomlig. festen var rolig. jag var full men glad. tror inte att det hade kunnat bli mer lyckat.

nu sitter jag hemma i mammas soffa och kollar på queer as folks på tv. underbart med pridevecka så att en av de bästa serierna går på tv igen. senast var 1999.

tidigt imorgon bitti åker jag ner till smögen. ska bli så underbart härligt med sol hav och skaldjur. smygstartade dock igår på bröllopet. tog för mig havskräftor, räkor och smakade till och med mussla. men jag svalde snabbt för det var fasiken inte gott. men havskräftorna. ska nog ta mig råd att äta flera stycken i veckan. dom kostar väl runt 300 kr/kg. och det går inte för sig.

anabelle och jag blev förresten jäkligt bra polare igår.

Inga kommentarer: