fredag, juli 25, 2008

träsmak i baken, men vi åkte ju träbåt så...

helt fantastiska två dagar har jag haft. hela veckan har verkligen varit sommar, sol och alkohol men igår tog jag mig upp tidigt och åkte till långholmen. jag och helena solade och badade. jag tog mig mitt första dopp. det tog tid men när jag inte lyckades ta mig i på ett smidigt badkrukesätt var det bara att kasta sig i. vi tog till och med en powernap på båten. sen åkte jag bil med helena. en upplevelse. vi inhandlade käk till kvällens grillning och gick hem och duschade. sen cyklade vi tillbaka till långholmen. ska aldrig mera cykla på deras cyklar. nära döden upplevelse - light. vi tog båten till nån klippa bortom vinterviken och det var fantasktisk gott. vi båtade till sena natten och det var så mysigt. idag fick vi beskåda ett naket par som åkte förbi i oss i deras båt med videokamera i högsta hugg. en tjej satt bak på badbryggan på deras båt och utförde ett toabesök när vi glatt gled förbi och vinkade. och senare var det synligt sex i en båt vi åkte förbi. vilken dag. sen skulle jag bara få en nära döden upplevelse nummer två när max skjutsade mig på cykeln.
jag sov hos helena så imorse skulle vi ut i god tid för att spendera dagen på båten. blev skjutsad på cykeln igen, huga. men jag lever. vi tog båten till waxholm, käkade en sen lunch där och sen bar det mot stockholm igen. kan det ha blivit så mycket bättre? såg många stora ståtliga kryssare när vi åkte hemåt. vi var med om sjuhelvetes vågor och det var lite crazy. klang påminde oss om skrotnisse och hans vänner när det gick förbi en gubbe i waxholm med ett rumpansikte. har träffat få 31åringar som har sån stenkoll på mumin och skrotnisse.
fredagkväll och jag sitter hemma med enorm ångest för att en sommarkväll går till spillo. och rene och jag som skulle ha myskväll och så gick allt åt helvete. hade ju iallafall varit okej att låta den här kvällen försvinna i sällskap med någon. inte bara datorn.


Inga kommentarer: