måndag, juli 07, 2008

tragedi

har jobbat idag, gick väldigt långsamt men på något sätt gick ändå dagen. en snabb sväng till centrum för att uträtta några ärenden innan jag åkte hem till helena och max. vi (helena) lagade till en god middag och hon lyckades att inte göra den alldeles för stark för min skull. det var gott och även sockerkaka hade hon bakat.
sen blev det typiska kanal 5 program på tv. innan jag åkte hem.

fick just veta att min 23åriga syssling har hittats död för någon dag sedan. sorgligt. lider med hennes kvarstående familj. var inte inte allt för många år sedan hennes pappa omkom i en hemsk bilolycka. väl passande att jag läser boken som sandra tipsat om, som handlar om döden och att överleva sorgen. känns lite obehagligt faktiskt.

ska sova tidigt ikväll. eller ska det bli tidigt måste jag lägga mig genast. men jag kanske hoppar över att läsa boken.

Inga kommentarer: