söndag, juli 13, 2008

gröna lund


vi hade fantastiskt tur med vädret. solen sken och det var varmt och alldeles lagom med köer till allt att åka.
vi började den nya atraktionen "lyktan", då kände jag hur bakfull jag var och att det vände sig i magen. hade två pappor som nog roade sig mer åt mig och mitt skrikande/skrattande än deras barn.
men jag har inte varit bakfull idag. jag bara blir illamående av allt jag åker. under popexpressen trodde jag båda gångerna att jag inte skulle klara mig. men gjorde det. vi åkte allt vi ville åka, fast jag fick inte åka kärlekstunneln. dom andra ville gå i spökhuset men jag vägrade. när jag väl mentalt förberett mig hela dagen och vi skulle gå så fanns inte dom där 40 kr som inträdet kostade för alla. herrn i sällskapet hade köpt för många lotter. många timmar gröna lund och solsken gjorde detta till en alldeles perfekt söndag. och inte trodde jag att "slänggungan" skulle vara så läskig. fy. bläckfisken blev en favorit men popexpressen är ju och förblir den roligaste. men jag blir så illamående.
mormor och morfar har varit här och fikat lite ikväll. mamma hade köpt en fantastiskt god glass, sia glass, vanilj/nyponsorbet. mmmm namnamnam.
tre arbetsdagar kvar (fast ska höra om jag kan få jobba två tre dagar i augusti) känns så bra. love it, no more pressbyrån.

1 kommentar:

PunkPrincess sa...

åh, så mysigt ni verkar ha haft det och vad modig du var som åkte så mycket ändå :)

jag blir så stolt över dig

puss på nosen