söndag, juli 20, 2008

helg

i fredags vankades det möhippa för helene. vi hade tur med vädret. kom några enstaka regnstänk när vi satt på djurgården med picknicken i högsta hugg men sen lös solen igen. i stora drag picknick på djurgården, 5kamp på grönan med diverse möhippeaktiviteter och sedan åkte vi till lemon på kungsholmen för att dansa tills vi stupade. vilket vi gjorde runt 00.30. att studsa runt på en dansgolv i värmen i flera timmar blir man ju trött av. alkohol var inget vi spenderade dyra pengar på eftersom helene inte ens dricker. så det blev en behaglig kostnad för hela spektaklet.

igår var jag på grönan igen, med jobbet. vädret var toppen och chefens plånbok betalade allt. det vart många rundor i baren. 5kamp och god mat på kryddhyllan. ett åk i bergodalbanan. efter många timmar var vi fulla och nöjda. jag bad taxin släppa av mig vid trädgården och de andra åkte till haninge för att fortsätta. undrar om dom är vid liv idag????
trädgården var kul. jag drack ännu mer men det var helt okej att betala själv. 12 timmars fest och det funkade finfint. hade ju kunnat gå illa. det vet vi ju av tidigare erfarenheter att det brukar gå.

bakis men acceptabelt bakis idag. kom upp i tid. har mått helt okej. nu på eftermiddagen var jag hemma hos pappa och hälsade på syrran. såg henne senast på hennes 2 årsdag så det var på tiden. hon hade mycket saker för sig den lilla.

nu ska jag ta hojjen till mormor och morfar och bli instruerad hur man vattnar deras blommor när dom är på semester.

Inga kommentarer: