fredag, februari 29, 2008

Äntligen Fredag!!!

Igår kväll var jag lite sådär lagom sunkig och trött. Kl var 21 och jag tänkte duscha, borsta tänderna och sen sova. Jag står i duschen och ska vrida på vattnet.....inget vatten!!! På med kläderna igen och ut i köket, inget vatten. What the fuck?? Drog i alla kranar i alla kök, inget jävla vatten. Snackade med en tjej i grannkorridoren och hade fått veta att vattnet i hela stan var avstängt pga ett vattenläckage som dom inte lyckats lokalisera. Jag som skulle åke med pendeln kl 06.40 imorse. Jag ville sova, inte gå till ica och handla vatten. Men vattnet kopplades på en liten stund som tur var och jag kunde borsta tänderna iallafall. Imorse var allt som vanligt igen, men den där duschen uteblev helt. Snacka om att man blir helt handikappad när man inte har något vatten. Man blir ju jättetörstig, bajsnödig och svettas lite extra bara för att det inte går att göra något åt det.

Har även insett vad bra det är att ha en spegel som man kan spegla hela sig i. Valde ju att inte ta med min helkroppsspegel hit. Men det är fan inte lätt att se hur skorna matchar kläderna eller hur kläderna sitter i badrumsspegeln. Idag gick jag in på statsmissionen i Linköping och där stod den, helkroppsspegeln som bara kostade ynka 50 kr. Det stod till och med mitt namn på den. Typ. Jag köpte den och klarade att få hem den till Norrköping utan att ha sönder den. Så nu har jag ändrat om lite i mitt rum för att få upp spegeln på ända möjliga väggen i mitt rum. Sen har jag även inhandlat klädkrokar så jag inte behöver hänga mina jackor på spikar. Eftersom utrymmet för att hänga jackor inte överensstämmer med mina antal jackor. Jag har varit handywoman idag och varit urusel på att plugga. Men roligt har det varit. Har ändå kommit en bit på scenariot till på måndag.

Ikväll blir det lugnt, ska se Let's Dance med Malin och sen vet jag inte om det dyker upp fler. Imorgon är det ju dock fest från sen eftermiddag till tidigt söndagsmorgon. Oerhört spännande. Jag ska få träffa nya människor, nya vänner, nya killar???

Inga kommentarer: