tisdag, februari 26, 2008

Grattis Helena på födelsedagen!!!

Fy vad trött man kan vara då. Köpenhamn var helt fantastiskt men jag sov väldigt dåligt där, och jag sover inte bra hemma heller. Kan det vara kursslut och tenta inom kort som omedvetet spökar med mig??? Kan va. Jag trivs så bra med min nuvarande basgrupp och om två veckor är HELkursen slut och då är det min nya basgrupp som gäller. Och tentan, uj vad ska vi säga om den? Kan gå hur som helst. Men det är inte hela världen.
Den här veckan är för övrigt en jättejobbig vecka. Jag måste åka 7.00-bussen till skolan varje dag. Fältstudien ska vara inne på Torsdag och på Fredag ska min basgrupp hålla i etikseminariet. Vilket betyder mycket tid utöver skolan och jag måste plugga när jag är hemma. Jag vill att det ska bli Fredag eftermiddag helst nu genast.

Ska egentligen sova nu men ska skriva lite kort om helgen. Köpenhamn är en väldigt smutsig stad. Jag hade värsta utlägget om vad jag tyckte om staden men har lyckats glömma. Men vi hade mycket trevligt och det var mysigt. Asfint hotell mitt i smeten. Supergod hotellfrukost, avslutades varje morgon med wienerbröd. Mums!
Fredag erbjöd shopping, middag på Jensens Böfhus med Daniel och Jens, och Rene såklart. Det var ju vi som var där. Sen fortsatte jag och Rene ut på pub efter pub efter pub och vi simmade i alkohol.
Lördag var jag svår att få liv i. Ut på stan och shoppa loss trots baksmälla. Sedan hem till hotellet och vila liten stund och fixa till oss. Sen kom Daniel och mötte oss vid hotellet och vi åkte hem till Jens. Lagade tacos, drack öl och lyssnade på Kent. Sedan åkte vi till KB-Hallen och fick världens jäkla käftsmäll. Kent var så jävla bra och det var så mycket bättre stämning att se dom utanför Sverige. Publiken var långt ifrån tråkig som den oftast är i Stockholm. Vi stod längst fram och flirtade med Sami. Jag kom på att han är jävligt het faktiskt. Vi fick hans vattenflaska som han druckit ur och blev omedvetet som små glada barn. Daniel sa -men tjejer, är ni 25 eller?
-nej, vi är 26! svarade vi glatt och drack ur flaskan.
Planen efter spelningen var att gå ut och dricka öl men det blev faktiskt raka vägen hem till hotellet. Väldigt glada, väldigt nöjda.
Söndagen var inte så jävla kul dock. Väntan på flygplatsen och vi var så slitna. Jag sov hos Rene och vi tittade på Kentdokumentären och råkade beställa biljetter till deras sommarspelning i Eskilstuna. Vi som sa innan konsterten att vi inte skulle se dom på Zinken i sommar för vi sett dom så mycket nu, men hej och hå. Inte det.

Nej nu ska jag verkligen sova, jag kommer hata mig själv imorgonbitti när kl ringer jättetidigt.

Inga kommentarer: