torsdag, februari 07, 2008

Intressant

Fick min nya basgrupp idag. Vi åkte till Vrinneviks sjukhus (heter det så?) och där på barnkliniken hade vi träff med en sjuksköterska. Vi skulle ställa våra problemfromuleringar till henne och eftersom jag nu var på en barnklinik fick jag kasta om lite granna och fråga utifrån att vår patient som var Jehovas Vittne nu var ett barn. Och inte vuxen med egna viljor. Helt galet. Jag kan inte riktigt ta till mig deras tro och värderingar. Det är ju så långt borta från mig själv.
Väldigt tacksam att jag fick åka till barnkliniken och inte till något äldreboende som mina vänner fick. Jag har fått några vänner här. Men ingen av dom är i min basgrupp eller storgrupp. Så jag får väl umgås enbart på krogen helt enkelt. Fast terminen består ju som tur var inte bara av basgrupp och storgrupp. Lite kommer vi nog ha tillsammans ändå.

Nej nu ska jag börja läsa i min bok Hälsa och hälsofrämjande.

Inga kommentarer: