måndag, februari 18, 2008

Ännu en måndag

Nu har jag bott i Norrköping i en hel månad. Helt galet. Den här månaden har gått så otroligt långsamt. Jag som jämt tycker att tiden bara rusar förbi. Kanske lite pga stress. Att livet bara rusar förbi och man inte hinner med. Men nu gör jag äntligen något jag vill och trivs. Tiden går lixom i behaglig takt. Samtidigt som den här månaden ändå har gott rätt så fort. Det har ju redan gått fyra veckor.

Idag har varit en bra dag i skolan. Basgrupp och fältstudieträff efteråt. + att vi pratade ihop oss om vårat etikseminarium vi ska leda nästa vecka. Har varit på biblioteket och lämnat tillbaka böcker och handlat. Ikväll har jag tagit paus från pluggandet och varit social större delen av kvällen. Mina korridorskamrater är ganska så olika mig men väldigt trevliga.
Imorgon ska Kristoffer köpa biljett till mig till sjuksköterskornas vinterfest 1 mars. Hm jag som inte varit på varken fusksittning eller finsittning under nollningen ska nu helt plötsligt på sittning. Jag som inte känner någon. Men det blir nog skitbra. Får hoppas jag blir placerad mellan två heta killar eftersom det är bordsplacering. Fast eftersom majoriteten är tjejer kanske jag inte hamnar med någon snygg kille. Ser iallafall fram emot festen, få umgås med folk av mina egna. Men risken för pinsamheter ser jag som stor. hehe.

Idag var jag lat, blev sushi till middag. Jättegott.

Inga kommentarer: