lördag, februari 09, 2008

Juno


Vaknade tidigt imorse av obehagliga drömmar. Eller jag har nog sovit rätt halvrisigt hela natten. Upp och börja packa saker, sen kom mamma förbi och var oerhörd flytthjälp. Tyckte mest det var jag som kämpade med allt. Tvättade en halv maskin tvätt med för att inte släpa med allt för mycket smutstvätt "hem" imorgon. En burgare på nya gatuköket här i Farsta Strand sen tunnelbanan hem till Jack. Tjejen som satt mittemot mig såg vad jag satt och läste för bok och undrade om jag pluggade till sjuksköterska. Vi pratade lite, hon tipsade om några bra böcker och hon läser också i Norrköping men har just nu studieuppehåll.
Hemma hos Jack såg vi på denna underbara film, Juno. Fantastiskt bra och var helt som förväntat. Sen tog vi sällskap till Medborgarplatsen, jag gick till PetSoundBar och mötte upp René och Jenny.
Just nu sitter jag här och vet till 100% att vi inte kommer få in allt i bilen imorgon. Jag vill verkligen få med mig allt på en gång. Orkar inte med att behöva invänta en omgång till och behöva pröjsa bensin igen. Otroligt spännande. Imorgon flyttar jag alltså på rigtigt. Scary.

Inga kommentarer: