måndag, februari 04, 2008

Skvallertorget...

...är en plats här i Norrköping som jag kommer att passerea varje gång jag går till skolan och varje gång jag går hem, troligtvis. Jag gillar inte Skvallertorget, möjligen det fiffiga namnet men någon gång kommer man ju inte ta sig över överlevande. Det är något slags torg, en korsning, lite rondell ibland med kanske. Det åker bilar åt alla håll hela tiden och där ska jag ta mig över. Jag kanske ändrar mig med tiden, när jag vant mig, är ju ändå en ganska charmig plats.

Jag sov jättedåligt inatt. Sov ganska gott på tågresan hit imorse dock. Basgruppen var idag annorlunda. Hannah har hoppat av, in kom istället en ny kvinlig läkarstuderande på 37 år. Och så var både David och Mats borta idag. Avslutningen på förra veckans scenario var bra men efter fikapaus och nytt scenario att arbeta kring så blev jag bara jättetrött. Det var otroligt svårt. Men ibland ska det väl vara det också.

Var upp till min lägenhet och hämtade lite saker som jag skulle ha med till Caroline. Träffade en tjej som bor på min våning men annars är det alltid stendött där när jag är där. Men det hade varit fest i helgen iallafall, det syntes på samlingen ölflaskor som skulle i retur.

Har förresten äntligen fixat mitt LiUkort. Äntligen. Så nu jävlar ska jag åka campusbussen så mycket jag kan för det är på tok för dyrt att åka pendeltåg. Nu är det slut på bekvämligheter. Imorgon ska jag ta bussen som går kl 7 även att jag kommer 1,5 timme för tidigt. Men jag sparar pengar. Jag får läsa lite i mina böcker när jag ändå har massor av tid.

Inga kommentarer: