tisdag, december 26, 2006

så var den här julen över...

julafton började med att jag inte riktigt vaknade av min mobil när den ringde. jättekonstigt faktiskt. åkte till jobbet, hade en väldigt lugn dag. lite ovän med mobilen bara eftersom nätet var så överbelastat och mina sms inte ville skickas iväg. vissa fick många sms, andra inga alls och ibland funkade det jättebra att skicka sms. men det är som alltid på julafton.
bror kom och hämtade mig från jobbet så åkte vi till mormor och morfar där ännu en jul skulle firas, på tradiotionsenligt sätt. nästa jul blir annorlunda. drack glögg och åt pepparkakor. sen tittade faktiskt jag på hela kalle anka. minns jag inte när jag gjorde senast. efter kalle skulle mats öppna champagneflaskan genom att slå av kork och överdel av flaskan med ett slags svärd, sabel kanske det hette? kan ha hetat sablera det han gjorde. han lyckades i alla fall. var hans första försök och en övning inför nyår. så vi skålade lite innan vi satte oss till bords för att äta massor med julmat.
viktor var lite småkrasslig och vi ville ju inte att han skulle missa tomten så efter maten och några sista fix med julklapparna. ringde tomten och vi vart alla överraskade. viktor vart lite smårädd men det släppte efter ett tag. då tog han han själv för sig av dom klapparna han tyckte att han ville ha under granen och kastade paketen hej vilt.
mats var perfekt som tomte. jag fick många bra julklappar. tog det lugnt resten av kvällen, fikade och hade trevligt.

på juldagsmorgon sov jag länge, gick upp kl 12 och åt frukost sen var jag så trött att jag somna till i en fotölj. men det var härligt. åt rester och spenderade halva dagen kvar hos mormor o morfar. sen åkta jag hem, fixade till mig för att åka till pat och fortsätte kvällen där.
vi var kloka nog att åka till vänner och bekanta tidigt. när vi kom dit var kön lång och ja, där stod vi nog i ca 1,5 timme. helt jävla sanslöst. konstigt att jag inte var mer kissnödig än vad jag var också.
v&b var riktigt kul...otroligt roligt att vara tillbaka där med så mycket folk. känns som det var väldigt längesedan eftersom hösten inte varit sig lik utan stora dansgolvet.
och jag träffade madde där. min klasskompis från dansskolan. jätteroligt eftersom att hon bor i tyskland numera.

idag känns mitt huvud väldigt stort och tungt. men jag tog mig i alla fall iväg till farsta centrum för att köpa ett minneskort till min mobiltelefon.
nu måste jag ta tag i det här som kallas mat. men jag kan inte äta när jag är så bakis. men jag får nästan lite ångest. 6-7 kg är många kg om dom ramlar av MIG!!!

Inga kommentarer: