söndag, december 10, 2006

andra advent

nu har jag inte skrivit på hela helgen, för ovanlighetens skull. i fredags på min lediga dag fick jag ställa upp och jobba. men eftersom jag öppnade så fick jag ju nästan hela dagen ledig ändå. behövde ju dock sova en bra stund på eftermiddagen så fredagen försvann lite grann hur som helst. kvällen bjöd på födelsedagsfest hos natta (fredrik) och det var himla trevligt. mycket fulla marie stod för mycket underhållning den kvällen. jobbet har ju kallat denna helgen och sömnen för hela veckan har ju lyst med sin frånvaro så jag avstod från att hänga med natta fredrik sprioot och gänget ut. hade varit kul men jag behövde min säng. kämpade hela lördagen med att hålla ögonen öppna. åkte hem och sov efter jobbet istället för att träffa johanna som varit på stockholmsbesök den här helgen. hem en sväng till pat, hade ingen dricka med mig eftersom jag inte hade några som helst planer på att gå ut. efter att ha suttit där några timmar så drog en spiknykter mig själv och en ganska så full jonna till debaser medis för att gå på popcornfestivalens avslutningskväll. club killers och kevin rowland var på besök. kul att ha sett honom på riktigt faktiskt. det kändes väldigt vuxet, hela stämningen där var väldigt vuxen på nåt sätt. men roligt. fast det blev inte så jäkla mycket party. insåg väl innan jag drog hem och jonna till ace att jag faktiskt varit på medis nu 3 helger i rad.



pat väckte mig med sms ca 10 min innan fuglesang sköts upp i rymden. fan man skulle gått upp och kollat på spektaklet...nu när jag på jobbet kunde läsa mig till att uppskjutet faktiskt blev av. ja då har vi alltså vår första svensk där uppe någonstans bland stjärnorna.
imorse när klockan ringde och jag var tvungen att gå upp hade jag både blivit bestulen på min väska och andra tillhörigheter och haft sex med paris hilton. säkert många killars (och tjejers) våta dröm. ja det var lite coolt. jag undrar bara, varför paris hilton????? jag förstår inte.
den här helgen på jobbet har gått väldigt fort. ugnen var dock trasig idag när jag kom dit så jag har stått utan bullar idag. sen är det välidigt bra att sprioot jobbar med såna saker som jag ibland kan undra över. idag kom han väl till pass.
tänker bara ta det lugnt nu ikväll och hoppas på att sova direkt efter parlamentet. imorgon jobbar jag för 8e dagen i rad och det kommer bli kämpigt att gå upp kl 04.

Inga kommentarer: