tisdag, september 09, 2008

stjärnor

idag hade vi färdighetsträning i att ge injektioner. vi övade hur man håller i sprutorna, utför momentet och allt sånt där. övade på dockor. och jag som inte ens är nålrädd höll på att svimma när läraren skulle visa hur man gjorde. var tvungen att dra fram en stol och sätta mig för benen vek sig nästan. helt stört. vet inte om det berodde på sprutorna eller nåt annat i stil med att jag sovit dåligt, ätit dåligt och fasiken varit sjuk alldeles för länge.
nästa vecka ska vi lära oss ta prover. och då ska vi sticka i varandra. spännande. men då kan jag inte hålla på och se stjärnor och grejer.
pluggar nervsystemet. varför är allt annat så himla roligt när man måste plugga?? hela dagen idag är ägnad till plugg, nervsystemet, läsa veckans artikel och göra en tidsplan på min undersökningsplan för det hade jag tydligen missat.
jaja, sjukhuset börjar inte förrän kl 19.30. sen kan jag ta en läsa artikelpaus till so you think you can dance börjar runt 22. annars. fucking jävla nervsystemet.
men något som är bra mitt i allt plugg. adressändring beter sig äntligen som folk. idag fick jag papper som stämmer överens med den jag vill ha av dom. bara två veckor har det tagit att få dom att förstå vart jag vill ha min post. dom kan fan dra.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Nålar... Sticka i varandra... Det är nog inte så dumt att va lärare ändå...

Jennie sa...

och så säkert en massa blod oxå!! :D
vem vet jag kanske dör då istället. idag var ju bara en smygstart.