tisdag, september 16, 2008

så söt liten sak

kl är 19.30 och jag har sjukhusetpaus i pluggandet. som vanligt.
fick just ett trevligt sms från en kille som vill flytta in i min lägenhet i korridoren tidigare om det går. så jag får nog tillbaka lite pengar. känns väldigt bra.

man är tacksam över att man får övningstillfällen i skolan så man har chans att göra massa dumma misstag. idag hade vi venprovtagning. gick jävligt taffligt till en början. lyckades bryta av en kanyl och även slita ut kanyl med röret på och hade jag haft en riktigt patient hade blodet sprutat, på mig. mycket låtsasblod har vi lekt med idag. dock var det bara "stick i fingret" som vi fick göra på varandra. men vi har sagt att vi ska öva lite mer med låtsasarmar och låtsasblod och sen gör vi på varandra. kan ju va skönt att få ha gjort på en riktig människa innan man går ut på vfu.

idag fick jag min supersöta hjärncell. så nu har jag mängder i huvudet och en i sängen.
skönt att ha någon som kan peppa mig när jag pluggar och sliter mitt hår.

2 kommentarer:

PunkPrincess sa...

åh, har han kommit nu? vad skojigt!

pusspuss

Jennie sa...

ja men jag har ingen kamera ju så jag kan inte visa honom :(

puss