onsdag, september 24, 2008

jag orkar inte plugga idag, är det okej att låta bli??

det har varit en lång och syrefattig dag i skolan. basgrupp och sedan kateterisering av urinvägar. på dockor var det lättare att sätta kateter på en tjej men på riktigt ska det vara betydligt svårare eftersom det inte alltid är så lätt att hitta hålet. urinröret är ju inte helt självklart.
så jälva svårt att hitta en bra teknik och sen att allt ska vara sterilt så man får ju inte bara ta på grejerna hur som helst. men både min lärare och kurskamrat tyckte jag var jätteduktig. med tanke på att jag är helt färsk. det är ju självklart att man missar moment men så länge man är medveten om det så kan det ju bara gå åt rätt håll.

nu behöver jag mat.

ikväll är det idol, och sen är det utröstning i so you think you can dance. jag kommer vara sååååå nervös. vem som helst kan åka ut för alla som är kvar är så fantastiska.

2 kommentarer:

PunkPrincess sa...

det är ju sjukt bra att känna en sjuksköterska ju!
då kan man ju rådfråga dig om typ alvedon och grejer.

kul att du märker att du lär dig en massa nytt, det brukar vara rätt peppande :)

miss u

puss

Jennie sa...

ja visst är det bra :)

saknar dig med, vi sågs ju aldrig i helgen. men jag hade i kunnat iaf. för jag hade mitt onda huvud så jag kunde knappt röra mig. men du hade nog fullt upp iaf.

puss