söndag, juni 08, 2008

söndag

och jag är redan rastlös.

utflyttningsfesten i sköndal var väldigt trevlig. det bjöds på god mat och alkohol. jag höll tal, bjöd in mig själv på inflyttningsfesten i småland och var säkerligen fullast av alla. satt i trädgården till in på natten, då vart det dax att åka hem. dom som skulle mot farsta tog taxi vi andra gick till nattbussen. badade i fontänen på vägen och det var totalgalenskap.

igår morse var jag så bakfull. snudd på i klass med den hemska bakfyllan efter första studentfesten i norrköping. enda skillnaden var att igår lyckades jag iallafall bli människa framåt sen eftermiddag.
gårdsfest och grillning hos mormor och morfar. alla skulle prata med mig om mitt nya liv. men dom där gubbarna och tanterna har ju varit med sen jag föddes så. efter fantastisk sommarmat åkte jag till natta.

så jag mats fredrik och natta tog oss för en lördagskväll som inte helt var vad den brukar vara. kön till trädgården var ju jättlång så vi gick därifrån och efter mycket tyckande och tänkande gick vi till snaps. dit kommer vi nog aldrig gå igen. men det var ganska trevligt trots allt.

Inga kommentarer: