onsdag, maj 13, 2009

sokrates, vilken kille. han visste vad det handlar om.

igår kunde jag inte lägga mig för att sova förrän efter lost. släckte när kl var 23.30. vaknade inatt av att jag drömt min cepedröm. det var länge sedan nu. sen ringde kl 04.40. INTE ROLIGT! tog en koffeintablett till frukost och sen kunde jag inte sova på tåget till linköping. varit en ganska lugn dag, vi har haft patienter som sköter sig själva.
på eftermiddagen erbjöds vi en föreläsning i palliativ vård, som en usk och en ssk från avdelningen höll i. det var jätteintressant. i pausen bjöds det på kaffe och jordgubbstårta. väldigt somrigt, väldigt gott.

"man dör inte för att man slutar äta -
man slutar äta för att man ska dö"
-Sokrates
vart tvungen att gå till stan när jag kom hem för att byta födelsedagspresenten jag köpte igår, mamma bestämde sig för att jag köpt fel. sen passade jag på att lämna tillbaka klänning nr 2.
nu tvättar jag, ska packa senare och kolla tv. slocknar nog så fort grey's anatomy är slut.

Inga kommentarer: