torsdag, maj 28, 2009

en känsla av obehag

när jag var yngre, gick i gymnasiet, vilket år vet jag inte men det hör inte till saken. jag skulle iallafall klippa mig men bara topparna. därför provade jag ett nytt ställe som hade öppnat i torvalla. kostade bara 100 kr. den gången klippte frisören mitt hår på 5 min. hade allt jämlångt och skulle ju bara toppa. hade struntat i att tvätta mitt skitiga hår eftersom jag ändå skulle till frisören. mitt hår tvättade dom inte och dom klippte allt hår rakt av i ett svep. visst man får vad man betalar för.

idag var jag och klippte mig. ett nyöppnat ställe här i norrköping där första klippningen kostade 99 kr. jag har inga pengar, jag måste klippa mig men vill bara klippa igenom håret och få bort allt som är slitet. anette och nathalie har ju varit där och klippt sig med. bara toppat. 99 kr är ju helt okej ändå.
jag hade tid kl 10. kom dit satte mig stolen, berätta hur jag vill ha det och hon börjar klippa. hon klipper mitt hår torrt. hon pratar väldigt mycket. tipsar om något saltspray som jag sedan inte får se. jag betalar med kort, det tar lite tid. kl 10.14 står jag ute på gatan igen. visst man får vad man betalar för men vad är det för ett sätt? själva klippningen blev som förväntat. helt okej.

det gör ont i hjärtat att jag inte har råd att klippa mig hos en riktigt frisör (läs tobbe) men jag ska göra det efter sommaren, innan skolan börjar. det lovar jag.

Inga kommentarer: