tisdag, december 23, 2008

dan före dopparedan

jag skulle ju gå upp tidigt idag för att komma iväg till centrum vid öppning. men jag sover bort mina mornar. jag vaknar till då brorsan går till jobbet och känner mig ganska pigg, så när jag väl somnar om och vaknar när klockan ringer så blir det ju att jag snoozar, idag två timmar. så himla trött. sen drömmer jag störda drömmar varvat med snoozandet. så jag lixom måste lägga huvet på kudden igen. men jag var i centrum till kl 12 idag iallafall. lämnade in mina stövlar på sul- och klackning. och fick dom gjorda på 30 minuter. gick runt lite i centrum men köpte inget (får ju knappt något csn alls i dec) sen gick jag ner och hälsade på dom på pressbyrån. önskade god jul så här dagen innan jullafton.

jag undrar hur jag sovit inatt, mammas säng (hon sover på soffan när jag är på besök) är så himla skön men jag tror den är alldeles för skön. har ont i hela kroppen idag. det strålar som fan i nacken och bak i skuldrorna. när jag gick upp imorse kändes det som att inget satt där det skulle. kände mig låst både i bäcken och nacke. underbart.

ikväll blir det lite julstök, granen ska kläs och skinkan ska griljeras, uppesittarkväll blir det väl också. mamma jag och brorsan ska dela på en bingolott. och mamma ställer exakt just nu fram värsta godisskålen.
eftersom jag inte hälsar på syrran något idag så har jag varit duktig och läst lite om sinnena (jag pluggade inte ens på sinnena till tentan).

imorgon är det julafton och jag känner inte den minsta julstämning ännu.

Inga kommentarer: