onsdag, december 03, 2008

börjar få rutiner

jag har lyckats att vända dygnet så det passar mina jobbtider. åtminståne den här veckan. går och lägger mig som senast 21.30 och sen går jag upp 5.30. men det är ju bara en vecka kvar sen är praktiken slut så då blir allt som vanligt igen.
idag har jag gjort mycket nytt. telefonsamtal, dokumentationer och remisser bland annat. imorgon ska jag ta mitt första blodprov, hoppas verkligen att tanten inte är svårstucken. men jag tror det kommer gå bra.

trots att det går bra att sova och jobba så ska det bli skönt med helg. tror nog att jag är lite trött endå. imorse när jag gick upp låg mina färdiggjorda frukostmackor på diskbänken så där hade dom legat hela natten och gick inte att äta. när jag skulle gå visade det sig att min dörr varit olåst. noll koll på läget, det som var viktigt igår vara att få gå och lägga sig.

miami ink, sjukhuset och bonde söker fru, sen är det dax igen. Zzzzzzz....

2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh herrejävlar, blodprov... Nu kliver du raskt in på icke-Sandra-land. Jag kämpar med att någon ska få ta på mig, och du ska göra det på någon. Respekt :-)

Jennie sa...

respekt!

ja ibland intar vi olika världar, du borde gå över till den världen som min tant lever i. hon somna medans hon hade nålen i armen. vi fick väcka henne för hon vilade när det var dax för blodprov. men hon somnade så snart igen. hon märkte nog inte ens att vi stack i henne. två gånger dessutom. hon e så söt så söt.
så för att vara min försökskanin var hon ju superbra. jag kunde styra o ställa utan att känna någon oro från henne.

du ska nog klara det ska du se :)