torsdag, november 13, 2008

sådär

nu är första vfu-veckan avklarad och fyra återstår. ska på något sätt finna massvis med motivation till att tentaplugga imorgon och hela helgen. ska bara fundera lite vart jag kan hitta den, motivationen. börjar känna mig bekväm med tanterna och gubbarna nu och även personalen. känns skönt att ha "landat" lite. idag har jag även varit lite med sjuksköterskorna. fick ta två blodsocker (stick i fingret) och även lägga om en infekterad tå. hon som handledde mig berömde mig för mitt lugn. hehe ja, kanske idag men vänta bara tills det är venprov. då kommer jag nog vara dönervös.

mycket nya intryck, lite rörigt i huvudet, men känns ganska bra ändå. väldigt lugnt på min avdelning vilket kan göra det lite långtråkigt men det är ganska trevligt att ta massa extra rast. och sitta i personalrummet och berätta suddtantshistorier. suddtanten är en rolig tant.

2 kommentarer:

PunkPrincess sa...

åh, du har kommit igång nu alltså?!
vad spännande

tanterna tycker garanterat om dig, du som är så snäll :)

puss & natti

(imorgon är det idoooooool)
men vår lars är borta...

Jennie sa...

ja nu än man igång. vissa tanter e otroligt söta och jag tror minsann dom tycker om mig :)
det enda som är lite dumt är att jag och min klasskompis som hamnat på samma avdelning har helt olika erfarenhet. hon har jobbat som uska i 8 år och får gå med sjuksköterskorna jättemycket. medans jag måste lära mig omvårdnadsbiten. så jag är lite avundsjuk mest hela tiden. men idag har jag lämnat min lärandeplan till ssk så hon vet att jag oxå behöver henne. så det blir nog bra.

så länge jag får jobba med dom söta tanterna o dom inte har bajsat så är det roligt.

puss