söndag, november 23, 2008

förkyld igen, suck

idag är jag så jäkla förkyld. näsan rinner som en jävla kran samtidigt som det är omöjligt att andas. lite nässpray hade jag men det lilla måste jag ha till natten. men så gick jag in på apotekets hemsida för att kolla öppettiderna. apoteket på stan hade öppet till kl 18. okej, jag tog mitt sista nässpray och aningen lättare gick det att plugga. sen ut på en iskall promenad för att handla nässpray. när jag kommer dit kl 16 är det stängt. vafan. hur ska det nu gå?? jag överlever inte natten utan nässpray.
jag får väl sova sittandes om det ens kommer gå att somna. skulla ta tempen för att se om jag hade feber. men jag kan inte hålla andan i tre minuter så efter att ha haft termometern i munnen i tre sekunder gav jag upp.

pluggandet har gått halvdant. känner inte att jag kämpar tillräckligt för den här tentan. det är fasiken skitjobbigt att ha stora terminstentan under praktiken. why??

återstår att se om jag kan gå och jobba imorgon. är kranen påslagen får jag nog stanna hemma.

Inga kommentarer: