söndag, november 16, 2008

så var den här helgen över

igår blev det en lugn dag med mestadels plugg. var på stan och fikade med john och co men det var nog så behövligt med en paus i tentapluggandet. kvällen erbjöd tevetittande och telefonsnack med rene. hon åkte till england imorse för en två veckors engelskakurs. hon ska ju bli engelskalärare bland annat. verkligen jättebra planerat, nu får jag lite lugn och ro i två veckor fram tills tentan är.

kunde inte ta mig upp i tid imorse, ska bli intressant och se när jag somnar ikväll. vad jag vet är att jag börjar kl 07.00 imorgon. hoppas det blir en till bra vecka på vfu:n.

har ätit gröt till sen frukost i tre dagar nu. men idag började jag laga middag redan kl 15 för jag var så himla hungrig. så det blir väl smörgås lite senare. skulle behöva mjölk. mjölk innehåller seratonin (hoppas jag stavade rätt nu) och det är kroppens egna sömnmedel. jag som har så svårt att sova tidigt borde kanske prova att dricka ett glas mjölk innan jag lägger mig. kanske somnar jag bättre då?

har väl gått sådär att plugga idag. men ska fixa ihop ett pluggschema för resterande dagar fram till tentan så att jag pluggar på allt som ska pluggas på.

så var den här helgen över.

1 kommentar:

PunkPrincess sa...

eller hur - varför går dom så snabbt?!

puss!