onsdag, januari 24, 2007

ja men då närmar det sig minsann

äntligen lön idag. har köpt busskortet, betalat räkningar. lagt undan mina pengar som jag ska betala soffan med och sen även dansen när den fakturan behagar komma. och så har jag varit och hämtat min entouragebox, som inte tog sig igenom brevinkastet igår. den är jättefin :)
ikväll har jag varit på viktigt möte angående mitt stambyte. allt ska ske i 4 etapper. 5 lägenheter ska göras samtidigt. allt kommer ta 4 månader *suck* dock bara varje etapps första vecka som kommer vara sjukt jävla jobbig. för min egen del byts elen vecka 12 och från och med 26 mars bor jag hos mamma i 6 veckor. sen kommer jag ha ett sjukt snyggt badrum. med badkar. jag kommer bli rik på det här och det är väl det ända positiva. 5000:- får jag i bonuspengar för att jag väljer att bo kvar under renoveringen. att bo hos mamma räknas som att bo kvar eftersom att jag själv fixar annat boende. skitbra. sen betalar jag ju ingen hyra från första rivningsdagen till besiktningsdagen ca 6 veckor senare. fast jag är ju sjukt nojjig över att dom ska sno saker hos mig men förhoppningsvis gör dom inte det.
vilka kärringar det bor i min port egentligen. ena tanten sa till den afrikanska mamman att det har flyttat in en ny ung kille i ettan på hennes våning. spärrade upp öronen lite extra för att lyssna på deras samtal men sen kom jag på. vad är en ung kille i förhållande till en tant nära döden??? tror jag har sett den unga killen hon prata om, har jag det så är det en man mellan 30 och 40 år. hej så intressant.
nä nu ska jag ta hissen ner till bottenvåningen för att anteckna startveckorna för dom olika rivningetapperna så man har någorlunda koll på när man borde hålla sig borta.
och inte blev det kriig heller ikväll. jonna och marie ska stå bakom skivspelarna ikväll men jag bangar faktiskt. sorry tjejer men jag finns såklart på plats när ni spelar på back to basics i februari.

invigde min nya rutiga vår/sommar/höstjacka ikväll när jag ändå bara skulle 2 portar bort på mötet. den är het.

Inga kommentarer: