tisdag, januari 31, 2012

jobbrelaterat

har aldrig hänt förut att jag sovit NIO timmar en natt innan jag ska jobba dagpass. jobbade igår fast att jag inte mådde så himla bra. men min kollega tryckte i mig lite alvedon och omeprazol innan hon gick av sitt nattpass. mådde hyfsat genom dagen men den var tung. kl 20, efter att ha kämpat med att hålla mig vaken i en timme, sa jag godnatt till mig själv. sen vaknade jag självmant kl 05 strax innan det var dax att gå upp.

alldeles nyss fick jag en tankeställare, har aldrig tänkt så förut men det måste ligga något i det. såklart att jag vill ta vara på min lediga tid, borde göra mycket mer roliga saker efter jobbet till exempel. det pratas om det alldeles för ofta men blir av alldeles för sällan. nu har jag intagit soffläge hemma efter en dag på jobbet. ofta blir det ju så. i ett myller av ca 50 personer jobbar jag mig igenom dagen, på det är det en del oväsen. även om min dag är lugn och fin så cirkulerar dessa 50 personer runt mig, larmsignaler ringer, telefoner ringer, patienter/kollegor drar i en.
soffläge är kanske inte så dåligt ändå? ibland.

jag trivs jättebra på mitt jobb, på torsdag ska jag skola in min nya kollega.

Inga kommentarer: