tisdag, juni 02, 2009

sommarlektyr


jag är urusel på att koncentrera mig på lost. men nu är det reklam. det finns två verklighetsbaserade filmer som jag sett flera gånger när jag var yngre som jag så gärna vill se igen. den ena är mitt namn är steven och den andra vetifan men handlar om en liten flicka som ramlar ner i en brunn, något slags rör på sin tomt när mamman inte har uppsikt över henne. det tar flera dagar för räddningstjänsten att rädda denna lilla flicka. inte en jävla aning om vad filmen heter men jag minns att den var såååååå bra.
ikväll har jag googlat lite och jag hittade filmen som inte går att beställa någonstans men recensioner tipsade om boken. vilken jag hittade och nu har beställt.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh den filmen hade jag på vhs. Tyckte så mycket om den. Gick inte den som tv-serie me, i två delar? En när han va liten och bodde hos kidnapparna och en när han flyttade hem igen...

Jennie sa...

ååh! ja den gick ju som serie. jag har sett den så många gånger. vet inte om det gick som film eller om det bara var serie men så himla bra var det iaf. ska bli intressant att läsa boken. steven lever ju inte längre. han har omkommit i en trafikolycka.

hur går det med magen???